سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صدار

حوزه/ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: عربستان مدعی اسلام ناب است،ولی این درحالی است که آنها تنها پوست اسلام را گرفتند، در حالی که هسته‌ی‌ اسلام تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا صدار، در مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم  با ذکر این مطلب که حکمت آمیزی و حکمت آفرینی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است،گفت: این انقلاب شعور و شور خیز است.

وی افزود: در این عرصه باید توجه داشت که اگر شعور نباشد باید شاهد ظهور تکفیری گری باشیم، این در حالی است که اسلام ما دارای حکمت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یادآورشد: ‌اکنون عربستان مدعی اسلام است، ولی این درحالی است که آنها تنها پوست اسلام را گرفتند، در حالی که هسته‌‌ی اسلام تحول ایجاد می‌کند.

وی گفت: در حقیقت اسلام معادلات و مناسبات را بهم می‌زند اگر می‌گوییم اسلام منظورمان اسلام همراه هسته است؛ امام راحل مؤسس و تثبیت کننده جمهوری اسلامی است زیرا ایشان حکمت متعالی را وارد حکومت کرده و چشم اندازها را نیز بیان کرد.

این استاد دانشگاه یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نیز راه امام(ره) را ادامه داده و پازل را تکمیل کردند و ضمن توسعه متعالی، تمدن سازی اسلامی را دنبال می‌کنند که در صورت تحقق اسلام به شکل حقیقی رخ می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با ذکر این مطلب که در گذشته ما فیلسوف و حکیم داشتیم، ولی رهبر نداشتیم؛ گفت: تمدن اسلامی با وجود حاکم اسلامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کشور ما اکنون نماد حکمت و حکومت است و ما هر جا این حکمت مدنی نوین که اجتماعی و سیاسی می‌باشد را پیاده کنیم می‌توانیم موفق باشیم و نظام ما به قدری ظرفیت دارد که می‌تواند به وسیله حکمت مدنی نوین زمینه ساز تمدن اسلامی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha